PNO Consultants adviseert over innovatie en innoveert zelf met IT
IT speelt bij deze activiteiten een belangrijke rol. “Onze kerntaak is het geven van advies. Een groot deel van de kennis zit bij onze consultants in hun hoofd, en wordt door hen overgedragen door middel van documenten, spreadsheets en slideshows. In eerste instantie lijkt het of we dus niet heel veel IT nodig hebben. Maar als je een stap verder denkt wil je ook dat de consultants zo efficiënt mogelijk hun werk kunnen doen, en ze daarbij zoveel mogelijk ondersteunen. Daarnaast is er veel analyse en inzicht nodig om onderscheidend te zijn in ons werk. Dat doe je met IT.”
Bedrijfsprocessen
De rol van de IT wordt nu steeds strategischer: “De laatste jaren richten we ons op groei in het mogelijk maken van nieuwe producten en diensten met IT, die vroeger niet mogelijk waren. Misschien omdat het toen te duur was of we niet de juiste gegevens hadden. Als je daar nu IT voor kunt inzetten, kun je bijvoorbeeld een heel nieuw marktsegment bedienen. Dat is digitale innovatie.”
Voorwaarden
Cloud
“Nu zijn we in een fase dat we allerlei randzaken aan het invullen zijn, zoals de eerstelijns servicedesk die nu ook via SLTN loopt. Naast de Microsoft-technologie waar we mee begonnen zijn helpt SLTN nu ook met het implementeren van een nieuwe back-up-infrastructuur. Ondanks dat onze huidige goed presteert, is vernieuwing nodig om back-ups van Cloud diensten eenvoudiger te maken en hebben we direct gekozen voor een high-tech oplossing met talloze pluspunten. Ook ons DMS, dat inmiddels tien jaar oud is, gaan we dit jaar vervangen. Dat is een complexe operatie waar we ook SLTN hebben gevraagd om bij te helpen.”
Voordeel
“Alles draait bij ons om het samenwerken met klanten. Onze ambities op technologiegebied zijn dus de infrastructuur blijven door ontwikkelen voor dergelijke functies. Onze investeringen zullen ook in de toekomst gericht zijn op het beter bedienen van onze klanten, met in het bijzonder ook nieuwe datagedreven diensten. De komende jaren zullen we dus steeds meer met data in ons bedrijf gaan doen, en ik verwacht dat SLTN daar ook een rol bij gaat spelen.”
Partner
Wilma Fung A Foek, IT Manager Operations bij de PNO Group vult aan: “Wat ik belangrijk vond in de samenwerking was dat we één contactpersoon hadden voor alle vormen van overleg en alle projecten. Dat zal in de toekomst altijd een voorwaarde zijn, dat regelmatige overleg met één persoon die alle facetten kan overzien heeft enorm veel waarde. Want als je veel verschillende zaken afneemt, heb je iemand nodig die weet wat er speelt, het overzicht heeft en alles bij elkaar kan brengen. Dat heeft zeker bijgedragen aan het slagen van dit partnership.”