Langdurige samenwerking Lekkerland gebaseerd op transparantie en vertrouwen
24×7 beschikbaar en betrouwbaar
Keuzes in uitbesteding
SLTN verzorgt onze networking, telefonie en monitoring. En waar nodig leveren ze kennis en expertise, ook bij specifieke projecten. We bekijken dat echt per component, per dienst; wat past het beste bij ons? En waar denken wij dat het efficiënt is om het wel of niet zelf te doen?”
“Voor ons lokale netwerk op verschillende vestigingen in Nederland en België verzorgt SLTN alles. Van het leveren van de apparatuur, de implementatie ervan tot het beheer van de apparatuur. Hierbij kiezen we altijd voor bewezen technologie. Dat komt voort uit het belang van de eerdergenoemde noodzakelijke beschikbaarheid. We hebben bijvoorbeeld picking systemen die ook afhankelijk zijn van het netwerk, dus ook dat willen we geborgd hebben. De stappen die wij zetten om de beschikbaarheid te maximaliseren, daarin gaan we wellicht wat verder dan andere organisaties. Lifecycle-management speelt hierin ook een rol. Zo hebben we recent een Belgische vestiging opnieuw ingericht en zijn we van de klassieke Cisco-oplossing overgestapt naar Cisco-Meraki, omdat we denken dat dat voor ons een nóg betere oplossing is. En tot op heden is dat ook gebleken. De dienstverlening die SLTN levert is grotendeels gebaseerd op Cisco technologie, zo ook de telefonie. Wij maken gebruik van VoIP-telefonie voor de interne vaste telefonie in NL en BE, ook dat is geïmplementeerd door SLTN en is het beheer ook volledig voor uitbesteed. Specifiek voor de receptie en klantenservice zit hier nog additionele software bij.
Op projectbasis, maar soms ook op vaste basis schakelen we extra expertise van SLTN in. Zo hebben we een Citrix farm, die beheren we in principe zelf en hebben we onlangs vernieuwd. Voor dat migratietraject en het opzetten van die nieuwe oplossing heeft SLTN-expertise geleverd. Wij specialiseren ons meer op het reguliere dagelijkse beheer om onze gebruikers te kunnen ondersteunen en dan is het voor ons minder waardevol om heel goed te zijn in migratietrajecten en upgrades. Daar is SLTN weer beter in omdat zij dat voor veel van hun klanten doen. Zo sluit dat mooi op elkaar aan.
Een ander belangrijk component van de samenwerking is de monitoring. Wij werken bij Lekkerland met een storingsdienst, maar die hoeft pas in actie te komen als SLTN een verstoring signaleert en beoordeelt, en als dit niet voorkomt hebben onze collega’s gewoon hun nachtrust. Dat we dat kunnen uitbesteden en SLTN ons dat uit handen neemt is heel fijn. Daar moet je goede afspraken over maken, die je met elkaar vormgeeft en inricht.“