SLTN creëerde de ideale werkplek voor de Gooise zorginstelling Vivium
Zelf is Wilco Westerman werkzaam bij Vivium vanaf 2017 als Service Delivery Manager. “Ik ben eindverantwoordelijk voor de IT-dienstverlening, en daarmee ook het management van onze leveranciers. Dat is belangrijk, omdat we werken met een outsourcingsmodel voor alle dienstverlening.”
Digitalisering
Digitalisering is voor Vivium een cruciaal element, benadrukt Westerman. “Waar we dat in het verleden al zagen bij banken en verzekeraars en de zorg IT zag als een ondersteunende dienst die vergelijkbaar was als de facilitaire dienst en bedrijfsadministratie, is dat nu volledig veranderd. IT is volledig verweven met de zorgverlening”
Helpen
De tijd van papieren dossiers is definitief voorbij. “. De aard van de zorg is intensiever geworden. Tegelijkertijd zijn er financiële verplichtingen waar de zorg mee te maken heeft zowel vanuit verzekeraars als vanuit de overheden. Dit betekent dat wij een goed sluitende administratie moeten hebben. En dat kan alleen maar als die goed geautomatiseerd is.”
Vernieuwen
Uiteindelijk is hier na een korte selectieronde SLTN uitgekomen. Onderdeel van dat traject was een proof of concept van de Ideale Werkplek, waar gebruikers, van administratie tot wijkverplegers, zelf naar hebben gekeken. Ze hebben het beoordeeld op zaken als look and feel, snelheid, hoe gebruiksvriendelijk is het? Dat hebben we zwaar laten meewegen in het eindoordeel.”
Adoptie
Dat concept bestaat uit zogenoemde floor walkers tijdens de eerste periode van de livegang, die zich in herkenbare kleding door de locatie lopen. Zij hebben mensen geholpen met vragen. De positieve effecten hiervan zijn tweeledig. Niet alleen hielpen zij de gebruikers, maar zij haalden ook de eerste ervaringen op met het systeem, zowel positief als negatief. Daarmee konden wij weer verbeteringen doorvoeren om de schoonheidsfoutjes eruit te halen.”
Communicatie
Gebruikerservaring
Vivium werkt met persona’s. Op basis van de rol in de organisatie wordt een werkplek aangeboden. “Dat vinden mensen heel prettig, want hiermee hebben ze nu veel meer een op de eigen situatie toegesneden werkplek.
Businesspartner
“De samenwerking ontzorgt ons op het dagelijks gebruik, en ten opzichte van onze oude werkwijze is het allemaal veel veiliger geworden. We hoeven ons geen zorgen te maken over de werkplek of het serverpark dankzij het 24 uurs-contract. Tegelijkertijd hebben we ook een goed contact met de leveranciers waar SLTN mee werkt, zoals Microsoft.”